surealistiskt

är på plats hos "tanten" i Härnösand nu. 3 inneveckan coming up!
 
Tiden går sjukt fort, vet ni om det? På börjar en ny kurs i morgon, dvs 10 veckor har försvunnit - schooows sa det, och det betyder att om 10 veckor till så har hela vårteminen försvunnit och sommaren knackar på dörren!
 
Hur som helst är det helt surealistiskt att vara här. Varje km tåget har forslat mig bort från hemmet känns - konstig!
Jag vill ju vara där, där hemma med mannen jag gifte mig med och våra fantastiska barn. Men för varje km tåget åker känns det som jag färdas tillbaka i tiden, till innan. Innan allt som är vårat just blev vårat.
Samtidigt som jag vill vara där, så vill jag även vara just här.
 
Här, här är jag den perfekta blandningen av f.b (före barn) och f.m (före man) till och med före innan jag började köra lastbil - den perfekta blandningen av min "ungdoms-jag" och den person jag blivit av allt jag varit med om de senaste säg 8-10 åren. Jag är inte bara en sak, jag har inte en etikett. Eller ja, det har jag ju - universitetsstudent. Men i den etiketten finns så mycket mer än bara böcker och studietid. 
Här kan min hjärna tänka på helt andra saker än den tänker på hemma. Jag kan diskutera helt andra saker, med helt andra människor - och det är fantastiskt!
 
 
Nej, jag är inte hög på psyadeliska svampar - jag bara känner att jag lever i en smått surealistisk värld!

Kommentarer
Postat av: Mams....

Tycker att det låter som en mycket bra kombination - lite erfarenhet från olika världar är alltid bra att ha med sig på "livsresan" / kram från Mams

2013-03-30 @ 11:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0