För första gången

frivilligt, har Moa druckit sin kvällsmat ur en pip-mugg. Det ni. Vid ett år och 5 månaders ålder (i morgon)! (hon slutade ju självmant att bli ammad vid ca 6 ½ månads ålder och har där efter helt enkelt vägrat inta flytande föda)
Och nu kanske ni undrar varför man vill att ens barn ska dricka sin kvällsmat - vilket man så klart inte måste vilja. Men det är förbannat smidigt om de gör det. Eller åtminstone accepterar att föda kan komma ur en pipmugg/flaska.

För att ta upp ett barn mitt i natten för att ge det fil eller gröt eftersom det är hungrig och har svårt att somna om är ett otyg...Visst är det en procedur att fixa välling om natten med, men det är smidigare att kunna sitta i skumt ljus och ge det, eller ännu hellre - bara slänga ner flaskan och gå och lägga sig själv igen.

Att kunna hälla filen i en pipmugg och ge henne om natten när hon drygar sig är min dröm... Vilket troligtvis kommer stanna just vid en dröm - men tänk så lätt det skulle vara!!

förresten så älskar jag studielitteraturen - jag får kvitton på att saker jag gör med mina barn, för att jag är övertygad om att det är för barnens bästa, och inte för att jag "är lat eller gillar slabb" som vissa kanske tror, faktiskt är "rätt väg att gå" - att det är de grejerna som rekommenderas... I Love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0