Förmiddagsrutiner?

Sitter och funderar över om jag borde ändra barnens dagis tider - för jag har fruktansvärt svårt att koncentrera mig och riktigt komma igång på förmiddagen. Typ 10-16 istället. Jag presterar ungefär dubbelt så mycket mellan 12 - 14.30 än vad jag gör mellan 9 - 11.30. Fast å andra sidan hinner vi inte med något på eftermiddagen om de skulle gå till 16... och morgontimmarna är ju en enda lång väntan på att åka till dagis, så varför dra ut på det en timme till?
 
Nä, bättre att komma igång på morgonen, men hur sjutton då? 
iofs nu har jag fått ihop mina diskussionsfrågor till nästa veckas seminarium, så idag har jag ju faktiskt presterat fastän klockan bara är 10.15!
 
Någon som har några tips på hur jag ska komma igång på förmiddagen?
 
Jag måste hylla våran cykelvagn igen. Jag hyllade den många gånger förra året, men det är fasen värd hyllningar i år också! Sjuttsiken vad lätt det är att få ungarna ut igenom dörren och till dagis, de ÄLSKAR den (i år med!) - inget bråk om påklädning, inget "kom hit och sätt dig säger jag!" och dessutom tar det inte långa stunden extra att ta cykeln till dagis istället för bilen. + att Roffe får sin morgonpromenad.
Nej, det ultimata transportmedlet säger jag bara - cykelsemester, det kanske vore nått? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0