serieproduktion?

 
Tommy snidade till en köksoffa åt barn igår och nu är det dags för mig att sätta min touché på den.
Den blir rödmålad, och de frästa spåren i grönt och blått.
Sen blir det att måla dit 'Lilla Anna' på sitsen där det inte händer så mycket är det tänkt.
 
Och allt började med att stolsbenen på Minnas lekstol skulle kapas, var på jag tyckte att Tommy kunde väl kanske snickra ihop en till stol... Sedan kom jag på att en soffa kanske var bättre, för då kan de ju sitta två stycken och dessutom så släpas den förhoppningsvis inte runt då den är lite tyngre ;-) 
 
Hur som helst, min skiss var ganska enkel, med helstängd rygg och stängt vid armstöden och sen måla varje del i olika färgen - typsik barnmöbel med andra ord.
 
Som ni ser på bilden är är inte soffan ett dugg lik som det var tänkt från början, för min kära make har en förkärlek att övergöra allting. Barnen bryr sig inte om utseende - de bryr sig om funktion.
 
Men jag är självklart glad åt att han gjorde den så fin! 
 
Han är dessutom sugen på att göra fler saker, så det ska nog blir 2 stolar till, och den fräsa lite i bordet som Minna har i rummet - så det blir att tillhöra samma "serie" =)
 
Återkommer med färgbild när det blivit färg och färdigmålat!

Kommentarer
Postat av: Carro

http://sv.wiktionary.org/wiki/touch%C3%A9
touche möjligtvis men touché tror jag inte :P

2012-09-10 @ 14:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0