att inte bråka

Min lilla Skrålla ville titta på krååååkan (vi på saltkråkan) på eftermiddagen(kvällen.
Jag ville att hon skulle äta.

Men som ni vet så har jag ju som regel "bråka aldrig om mat".
Så nej, fine - ät inte då men du kommer inte få titta på film.

hon blev självklart arg och sa både "mamma dum, Inte äta, inte mat" och en massa massa mer bara för att hon kan.

Jag och lill-tjorven (hon ser ju för sjutton ut som tjorven - eller är jag bara skada av att se glimtar av saltkråkan varje kväll halv 7?) åt upp våran mat och tillslut kom hon släntrande - tittade på mig och satte sig i leksaksbacken. (don't even ask)
Sen sa hon - Minna äta, mamma mat.

Så jag matade henne, medan hon satt nedanför matbordet i leksaksbacken.

Frågan är - vem vann?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte viktigt vem som vann i sådana här situatoner - huvudsaken är att den viktiga delen av det hela (att barnet äter när man bör äta) blir uppfyllt - som sagt spar krafterna till de strider där de verkligen behövs, det kan ju komma sådan också/ kram från mams/mormor

2012-09-08 @ 18:32:17
Postat av: Sandra

Jag tycker ni möttes lite halvvägs och det är väl bra :)

2012-09-17 @ 13:17:27
URL: http://viiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0