vinterkittad...?

Jag trodde vi var vinterkittade, att jag hade införskaffat allt och kunde låta snön komma i lugn och ro.

Men jag inser ju nu när fösta snön har fallit, att så är ju inte fallet.
Ja, vintergarderoben är ju klart.
Men resten då?

Snöskyflar till barnen? Det räcker inte med en längre, minst två och helst 3 så varje unge kan ha en...
Spark? Vi har en liten, och den tjafsade Minna och fröken fräs sig fördärvade om förra vinter. Så minst en till - (2 till så slipper jag fundera nästa vinter?!)

pulkor? Minna har nog vuxit ur babypulkan nu...det var ju på håret förra vintern liksom.

Sen är det ju mössor och vantar som verkar försvinna och komma fram i parti och minut, blir väl inte bättre när det är två barn som ska gå på dagis från och med januari?

Dämit... jaja, julklapparna till barnen är iaf klara, de får en var sin - här överröser vi inte med "mest paket under granen vinner", men det ser ju nästan ut så eftersom vi är SÅÅ många!
och barnen har jag märkt (eller på fröken fräsig som är den enda som är gammal nog) tröttnar på att öppna efter 6-8 paket och undrade sist om hon inte kunde spara till i morgon....

Så, var sitt paket på kvällen, och ett gemensamt som roar den allihop på morgonen - typ. =)
Sen möjligtvis nått mer.... som man binder fast ett snöre i deras sängar som de får följa genom hela huset för att hitta, för det är roligt för mig när det springs runt som yra höns =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0