Roffe

Vi har gått och blivit med hund.
Eller ska gå och bli med hund om en vecka. En liten blandras-hane som just nu bor i Halvarsgårdarna, han är en blandning mellan Lhasa Apso, Shih tzu och Bichon Frise...

vi (jag) hade tänkt oss en tik från början, men någonstans mellan vi myste med lilltjejen och de andra valparna kom ut så ändrade det sig.

Precis som Tommy ändrade sig från "vad ska jag med och göra? Det kan väl du och din mamma ta hand om?" till "joo, jag tänkte att, om det inte är försent så vill jag med" =)

Alla valpar är namnlösa...så frågan är vad valpen ska heta. Om det nu är en fråga, för vi har bara ett killnamn och det är efter att Tommy en gång i bilen när vi väntade Minna tröttnade på mitt tjat om namn fräste "Blir det en kille ska han heta Rolf-Tommy!"

Så... med 90 % säkerhet så kommer valpisen heta Rolf-Tommy och bli kallad Roffe.

Snart finns det alltså en Roffe, en Brasse och en Bellman i familjen (och så klart katterna Smookie, Spader, Ztisse och deras kissekattungart (?!) Bamsen, Båtsman och Busan) =P

(vi kan det här med namn i våran familj!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0