Dagis

De ringde från kommunen och sa att Moa fått plats på Minnas dagis från och med 12 november. SAY WHAT?

Vi har ju satt 1 januari 2013 för henne. Sen säger hon 'tar vi inte platsen är det inte alls säkert att vi får plats på samma ställe från januari, utan får vänta tills det finns en plats ledig och eftersom jag då tackat nej till den till platsen som erbjuds nu så gäller inte syskon-förturen längre'

inte ens om vi betalar för platsen och inte nyttjar den....

så nu får Moa börja den 12, jag börjar jobba 4 timmar i veckan så vi blir i behov av dagis om än väldigt liiiiiiite så vi får platsen.

Så 4 timmars jobb och sen föräldraledig 4 ½ dag i veckan till januari, nu är ju bara frågan hur vi ska göra med Lilla Minna, men hon har ju rätt till sina 15 timmar som hon gått hittills hur som helst.. så ja, ska prata med dagis och se vad de tycker.

Men snacka om att jag blev ställd när hon ringde, trodde hon ringde för att säga att vi fått plats från Januari, men så är det från november! Tror jag är lite smått i chock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0