Vad gör?

Vad gör arbetslösa (och barnlösa) med all TID de har på dagarna?
(alltså, inte ni som är barnlösa med heltids jobbar, eller jobbar om så halvtid)

Utan just arbetslösa utan barn.
Vad gör de?
Barnen har nu sovit i en timme, det är uppplockat, damsuget våttorkat på golvet, diskmaskinen i och ur plockan, lunchen förbered och alla bloggar kollade...Kaffet ur drucket och jag sitter här som en fån "what to do?"

(Skulle kunna städa övervåningen, men där är det kaos i väntan på att de sista listerna ska på plats och sen blir det möblering av rummet, SEN kan jag storstäda där uppe)

(sen självklart, skulle jag ju kunna plocka ur skåp och lådor och torka på sånna ställen, men där sätter hjärnan stopp "vad händer om barnen vaknar och allt porslin står å bordet?" )

Hur som helst, arbetslösa barnlösa människor som klagar på 1. De hinner ingenting 2. De sover dåligt 3 ..... ? Är de människor som jag kan reta ihjäl mig på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0