En bra dag

 
Hade någon frågat min i morse om vad jag trodde om dagen, hade jag nog helst bara dragit täcket över huvudet och velat vakna i morgon. En febrig Minna och en frisk Moa var en ekvation jag trodde var = gnäll gnäll gnäll 
 
men, lilla Minna är ju en liten tuffing och ingen gnällis överhuvudtaget (plus att febern försvann av sig själv framåt förmiddagen!)och Moa, ja.. jag vet inte vad som hänt men jag har fått tillbaks "sveriges gladast bebis". Hon har inte gnällt på HELA dagen, förutom här strax efter 18 snåret när jag var ut i garaget och hämtade en hammare och en spik för att kunna sätta upp julstjärnan i tjejernas sovrum. Men i övrigt har hon skrattat och roat både mig och Minna hela dagen =) (pluss att hon bara sov en gång i dag och det om 2 ½ timme i sträck!)
 
Sen har vi fyndat... två adventsgranar på ÖB, sen var vi till emahus (sjukt otrevlig personal där!!) och hittade 2 ljusslingor till granarna för en 10a styck och så vidare på Ta-till-vara och hittade några småtomtar och en julkyrka för ynka 65 kr! (de går på tradera för över 500ingen!!!!!) som både lyser och spelar "stilla natt"
 
Så i år blir det ett "riktigt" Tomteland, för det är det jag minns som "det bästa med julen" när jag var liten, att få bygga tomteland med mamma och sen änga december åt att leka med tomtarna =) (typ ett dockhus man bara få ha en månad om året!) att skruva på kyrkan så den spelade (tillsammans med granen som man vred upp och fick sedan hör Bjällerklang (minns jag rätt då Mams?)
 
Vi klädde adventsgranarna nu på kvällen, de är knappt att de står så mycket pynt är det på dem, men barnen var lyckliga som ni ser på bilderna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo minsann... du minns alldeles rätt. Vilka fina bilder på lyckliga "julbarn" / Mams - mormor

2012-11-29 @ 17:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0