don't you dare!

Varför är det okej att berätta för världen hur duktig jag varit idag?
Men när jag kraschar dagen efter, då ska det gömmas undan...
 
"don't wash your dirty laundery in public"
 
berätta inte för mig att "kan jag så kan du"
 
för jag fungerar inte som dig, du går inte i mina skor och du vet inte hur de känns på mina fötter.
Om jag har en sten i skon eller kanske rent utav ett helt gruslass - så kanske jag inte berättar det för dig.
 
jättekul att du orkade idag - och jag menar det från hjärtat
men tänker du vara lika öppenhjärtlig om i morgon när du kraschade och inte ens kunde förmå dig från sängen?
 
alla är inte starka och ingen är det jämt
och visst är det som mormor sa
 
"gud lägger inte mer på en människa än den orkar bära"
 
och det kanske man bör tänka på när man kommer hem till någon och ser damtussarna i hörnen (vad gör de dig?) och frukostdisken kvar på diskbänken och barnens leksaker över golvet- du vet inte vad som hänt här, du vet inte hur det kommer se ut kl 21 och barnen somnat...
Du var inte där kvällen innan och såg sammandrabbningen paret emellan eller lysnade på barnets gråt hela natten, hjälplös med barnet i famnen.
 
och ångesten över något annat, som jag inte vill dela med dig, den känner du inte.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0