De sista mjölktänderna

Jag antar att du träffat en bebis med tandsprickning? Eller åtminstone hört "att när de där tänderna kommer så..."

Jag har haft en 1 åring med 7 (!!) tänder på väg upp den senaste månaden - fine, jobbigt ja..men de måste ju upp.

Sen en vecka tillbaks har däremot min 2 åring varit sur och grinig, typ sur och ont i munnen vill inte äta och livet är jätte jobbigt - grinig.

Ja, hon börjar närma sig 2 ½ och ja, 3 års trotsen kan ju snart göra sin entré (på min lilla bebis? nääääj!) men vi är inte riktigt där än.
Igår när vi borstade tänderna ser jag längst in längst upp att det börjat spricka två små gryn, de sista mjölktänderna.

och det går upp ett ljus för mig - hon får tänder, det förklarar SÅ mycket, men de var så länge sen hon fick de andra att jag har glömt hur hon reagerar... (hon fick tand 17 & 18 i januari!)

Så, nu är hennes beteende förklarat, men inte riktigt accepterat, eller jo... när jag kommer ihåg det.

Anyhow - Moas 7 tänder är en barnlek mot Minnas 2, tror mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0