Godnatt måne - bästa barnboken ever!

Det här ÄR världen bästa godnatt saga för barn i Minnas ålder.
Hon fattade grejen omgående och sa godnatt till alla sina saker i rummet och sedan la jag henne i sängen och hon somnade... Fast å andra sidan så bråkar hon nästan aldrig vid läggdags så hon kanske inte riktigt är rätt publik.
Hur som helst, den är verkligen perfekt för nervarvning och helmysig att läsa. (nu kanske jag är partisk eftersom det alltid varit min favorit bok som liten - tillsammans med "den lilla röda bromsvagnen hos pappa)
och med tanke på att det fortfarande ligger väldigt högt upp på försäljningslistorna i hemlandet USA där den kom ut 1947!!!!!! säger ju en hel del om boken i sig tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hejsan! Det där var också min favoritbok när jag var liten! Jag undrar om du har någon aning om vart man kan få tag på en sådan? Jag har nämligen en tvillingsyrra, men vi har bara en bok... Så skulle gärna vilja ha en varsin :) MVH Emelie [email protected]

Svar: Nää, jag vet ju inte det...för jag har letat igenom varenda bokannons på blocket och tradera osv och hittade nada! Hittade tillslut den gamla nöta från min barndom långt ner i en kartong hos mamma. Men kolla biblioteket, de kan ha och man kan få köpa om man har riktig tur!!
Lillevi

2012-07-15 @ 21:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0