Cykelkärra

impuls köpte en sån här nu på kvällen. (trollkärran 3-i-1 plus)
Anledning? Jag cyklade hem från TC här om dagen, DET är inte långt upp till stan här ifrån, inga nämndvärda backar och det börjar blir sommar snart. Vi konstarade här om dag att vi skulle spara ca 1500 kr i månaden om vi ställer av "min" bil och bara har volvon att åka i.
Det är en sån som man kan "göra" om till barnvagn - otroligt smidigt. Dessutom är det en "joggingvagn" - för mig som försöker jogga och det skulle underlätta en hel del om barnen kunde vara med - då skulle jag inte vara beroende av att någon kan vara med dem utan enkelt ta med båda två.  (har en förhoppning om att den är lättare att jogga med än våran tvillningvagn från emmaljunga!!)
Hade väl iofs främst tänkt ha Minna därbak och Moa som är liten i cykelstolen på pakethållaren så hon inte blir att känna sig ensam (eller blir "misshandlad" av storasyster som bara vill vara snäll)
Den här kärran ska dessutom tåla 40 kg i lastvikt - ovanligt har jag lärt mig bland cykelkärror!
Den har ett lastutrymme - handla med barnen med
Haha, jag skulle kunna skriva reklam för den här grejen, kanske skulle ha blivit copywriter ändå och inte lalla runt i ett 24meters ekipage??!
Ska väl se hur nöjd jag blir sen när den väl anländer... men men =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0