Allt är uppenbarligen en metod

jag blir lika fascinerad och konfunderad jag kommer över "matrial" där saker som bara är självklara för mig när det gäller mina barn har "ett namn, är en metod och har en grundare"
Senaste i raden . BLW- Baby led weaning (<---länk).
Nu är det ju inte rakt igenom Moa får stoppa i sig vad hon vill, men det är väl en självklarhet att hon får nått som hon kan ät/plocka med när vi äter? Passar inte det vi äter, så får hon ju något annat - typ en macka med leverpastej i lagoma bitar. Så det kanske inte är fullt ut BLW  men...
Gjorde exakt samma med Minna, hon har fått saker från våran mat i bitar att plocka med och stoppa i munnen, från att hon var gammal nog att gripa tag i saker och stoppa dem i munnen (typ 5 -6 månader) medvetet.
Minna har nästan aldrig krånglat med mat, å de få gånger hon gjort det har det varit tänder eller sjukdom som satt stopp för det, hittillls stoppar ju Moa gladerligen i sig de mesta som serveras.
Har vi människor idag ett så stort behov att någon legitimerar det vi håller på med? Att det finns någon expert som säger - gör så här och få det så!
Vågar man inte lita på sin egen instinkt? Eller för den delen de gamla man har runt omkring sig - en egna föräldrar och mor-och farföräldrar? Tanten i grannhuset! Är deras råd ingenting vi längre vågar lita på?
Men en gammal nanny fårn england med 25 års erfarenhet av barn, henne - HENNE litar vi på. Men vår egen mamma som faktisk fick ordning och fason på oss, henne skiter vi? För vad vet hon?
(nu är ju sista meningen skriven i total ironi för mig, för det finns ingen jag litar så mycket på när det gäller mina barn och hur jag ska hantera situationer som mig egen mamma)
Hur som helst, att jag inte lär mig - Allt man gör med sina barn är olika metoder - Ingenting är sunt förnuft längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0