Bakis-städa

efter vad jag har förstått genom åren så är bakis = sova länge på dagen, för flytta sig till soffan och äta pizza å chips hela dagen  och inte orka ett piss.
Själv har jag alltid vaknat tidigt och varit full av energi (fast med huvudvärk ibland kanske) vilket gav ju reslutatet när jag bodde själv att jag hade tvätttid väldigt ofta på söndag morgon. Bäst att passa på när man ändå var uppe och ALLA ANDRA sov, mina bakis söndagar brukade väldigt ofta reslutera i en städad lägenhet också.
Mönstret håller i sig än, jag var vaken mycket tidigare än Tommy (som var nykter och körde igår) i morse, efter han åkt och jobbat på eftermiddagen så blev nedervåningen städad, damtorkad och skurad och tvätten tvättad. Sen var ja och barnen ute i spöregenet i en timme och lekt i lekparken...
Alt medan jag tänker? What's wrong with me?
inte för att jag klagar på att jag är pigg, med två barn så är detta bara en enorm fördel, men... jag har alltid undrat varför jag reagerar annorlunda på sånna här saker..
ta till exempel efter en hel dag i slalombacken - då vill de flesta varva ner med en film, god mat och ta de lugnt.
Själv har jag alltid velat "hitta på nått mer" - pulkaåkning, snögubbebyggning osv osv i all oändlighet.
Eller varför inte min favorit numera, efter ett spinningpass där jag är dödens död när jag tränat färdigt (och oftas har varit sjukt trött innan) när jag kommer hem och egentligen borde vara redo för sängen..Nej, då är jag full av energi och kan bli en turbokanin som gör allt som borde ha gjorts tidigare och blir lätt vaken till halv 12 - 12 på natten (jag son brukar sova vid halv 11)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0