Sömn

Efter 2 nätter med sammanhängande sömn, från 22.30- 2-tiden och sen från 2-tiden till 6-tiden och sen nästan en timme till på det, känner jag igen mig själv igen.
För nog har det varit drygt med Moas fjantante när det gäller sovning. Ungefär var 40 min har hon vaknat dag som natt, snackat (läs skrikit) för att sen somna efter 5-10 min och så har det varit samma visa igen.
Påfrestande är bara förnamnet.
Hur som helst fick mams  i henne en slurk ersättning i tisdagskväll, sen sov hon i ett sträck 6 ½ timme, vakande åt och somnade om och sov 4 till! Hon sov helt bebis-normalt igår, fick slurk ersättning (av mams och MIG), och somnade utan handhållning eller någonting efter att ha legat och snackat med mobilen i sängen i ca 20 min igår kväll och sov sen ungefär som föregående natt.
Det bästa utav allt är att slurken ersättning (typ 40-50 ml) har satt fart på hennes mage, så nu (i 2 dagar) skiter hon, lite skillnad mot  var 7-8 dag! Inte undra på att hon sover bättre! =)
Hur som helst, att hon sover har gjort att jag sovit och ja, idag är första dagen på 3 veckor jag har energi över efter förmiddagspasset! =) Så idag blev gardinerna äntligen bytta och sovrummet "skrubbat" och sängkläderna utbytta...
tvätten blir  tvättad och disken diskad
tänk vad lite sömn gör för kropp och själ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0