Sen Moa började äta...

Sen Moa började vilja äta samma mat som vi, så har vi (och när jag säger vi menar jag ju självklart jag) lagt om matsedel helt.

eftersom maten ska vara bebisanpassad, vilket i sig gör att vissa saker går bort, och den ska vara mjölkfri - ännu mer försvinner.

Saker jag saknar

panerad rödspätta fylld med parmesankräm
lasange
carabonara
hemmagjord pizza
kassler i ostsås


dvs, maträtter med ost i.
allt annat har jag hittat ersättningar för - substitut så är fullt dugliga
men osten.

Vad sjutton ska man ersätta osten med?

Jag ber till gud varje dag att hon ska slippa allergin innan 2 år dagen i bästa fall och att hon iaf ska växa ifrån den någon gång i andra hand. - Ska min lilla tjej aldrig få njuta av det bästa som finns?! - en knäckemacka med bregott och en riktigt god prästost på!

I bien eine grosse käsebrot (alla ni som var med till Asslar i 9an kommer ni ihåg?!)

Förresten hittade jag Moa hängande i fönsterbrädan idag... nog för Minna var framåt, men hon klättrade aldrig på samma sätt som Moa gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0