Fått dille på

Jag vill fräscha upp vårat sovrum (som är nyrenoverat sedan 1 ½ år tillbaks iofs). Eftersom min lilla bebis sover i sitt rum nu och vaggan står orörd sedan typ 2 månader tillbaks så var det där det började - det är nog dags att förpassa den upp till vinden (ska bara måla dit Moa först så Ronnie och Minna får sällskap).

Dvs, vårat sovrum behöver inte vara bebisanpassat längre - operation reclaim the bedroom kan alltså börja.

i nästa skede insåg jag att jag ska föreställa vuxen numera (när sjutton hände det?) och vid det här laget borde jag ha lärt mig att var sak har sin plats - alltså borde jag anlägga möjligheter för att förenkla vardagen med mottot "var sak har sin plats och den här grejen ska vara där". - Jaha? Betyder det att jag inte längre kan slänga tröjan på stolen i köket? Ha 3 par jeans (alla jag äger) på gång liggandes på golvet och ett par 5 linnen/t-shurts hängandes lite var stans?

exakt det betyder ju "var sak har sin plats" men HUR ska jag efterleva det? Say whaaaat??

hur som helst, det behövs krokar, nya gardiner, en hylla och lite små grejs till sovrummet. Och VART VART ska jag hitta det jag vill ha, när jag inte vet vad jag VILL ha?

 

Sen har vi det ständiga problemet jag har när jag kommer på någonting, det FINNS ju ALDRIG!

(8 månader, 8 månader tog det att hitta ramarna! Do u remember?)


Så - antingen så får jag anpassa mig till rådande mode inom inredningssvängen (inte riktigt min grej), tillverka det jag vill ha själv (och tiden och inspirationen till det är ju....) eller helt enkelt ha det som det är nu.

 

Tjipp på det

 

(Moa brörjade promenera idag, vända kan den lilla spjuvern också! Och självklart, ställa sig upp utan det minsta stöd . allt som jag sagt att hon skulle behärska innan hon skulle våga sig på promenader! Förresten, sa jag att hon blev 10 månader för en vecka sen?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0