Dagis

Min pluttis har börjat dagis. Om hon gillar det? OM hon gör, hon älskar det.

Om det är jobbigt för henne? Nej inte så värst.

Min ännu mindre plutt älskar att få vara med mamma några timmar själv.

Om jag gillar att min plutt börjat dagis? Njea, hon är ju min lilla lilla bebis och vad ska hon där att göra?
Om det var en "chock" att inse att min lilla skrutta är äldst på sin avdelning? OH ja!

Så, Min lilla tjej är alltså det äldsta barnet på sin avdelning... gissa vem som "rules the business" där? Redan, efter 3 dagar så har hon tagit på rollen som "ledare" över dem som gått där i nästan ett år. (och de barn som skolas in nu)
Någon som trodde något annat?

Men fröknarna verkar toppen och de är imponerade över hur generös den lilla donnan är med alla saker och nog med att inget barn är ledset! Blir någon ledsen går hon och hämtar en fröken säger dem, eller testar ge dem olika saker som tröst.

Mitt lilla gull!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0