Mjölkskola och slutammat?

Moa är mindre och mindre intresserad av att bli ammad, det har väl varit morgonen när hon är hungrig och kvällsamning och typ en gång till under dagen de senaste veckorna som gällt, och den gången under dagen har väl varit lite si å så med, mer "tvingning" än frivillig ätning om man säger så...
Men eftersom hon vägrar flaska, både vällning, bröstmjölk och den fullkomligt vidriga mjölkfria ersättningen, så har jag varit lite orsäker på om det verkligen är en bra idé att sluta. "rekommendationer att delamma/ersättning fram till minst 1 år å allt det där ni vet".
Men hennes stirr runt omkring gör ju att det inte är så där värst mysigt längre att göra det....
Vi var hur som helst till en dietist om hur man ska hålla henne på mjölkfrikost igår, och hon tyckte att så länge hon äter gröt 2-3 ggr om dagen + mat så är det helt okej att sluta...
så, ammade henne endast i morse, och nu ikväll somnade hon i knät på mig när vi skulle ha mysstund i stället för amningen, så...det var uppenbarligen ingenting hon behövde för att somna!
Så...nu är det nog slut =/ Känns lite vemodig måste jag säga. Jag har fullkomligt älskat att amma min två barn, så otroligt mysigt och framför allt LÄTT, man har alltid haft maten med sig. Men nu måste de kommas igå mat till 2 barn om vi ska någonstanns...
Men samtidigt så ska de bli otroligt skönt att slippa tänka på vad jag stoppar i munnen, att hålla henne mjölkfri är betydligt lättare än att hålla mig det... Bara att kunna få ha mjölk i kaffe igen, eller äta en ostmacka!
MUMS!
Jag längtar! Ska bara få till en morgonrutin där amningen inte ingår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0