Bytt barn...

Vi har sedan Moa föddes haft en ganska traditionell uppdelning, jag ansvarar för Moa när Tommy är hemma och han för Minna.Typ. Den har varit outalad och självklar, eftersom Moa faktiskt ha varit en ganska kinkig bebis och skrikig. Å bara mammas arma har dugit som tröst, eftersom pappas tålamod inte är i närmelsevis likastort som mammas, eftersom hon varit full av först förlossningshormoner och sen amningshormoner.
Sen har vi ju lite olika syn på vissa saker. Han tycker - hon dör inte av att skrika jag tycker- hon skriker hon behöver tröst. Han skulle kunna köra 5 min metoden utan problem på henne, jag fixar inte en minuts skrik, i ensamhet för då mår jag dåligt. (om hon skiker i famnen på mig så bekommer det mig inte så mycket, för då gör jag ju redan allt jag kan)
HUr som helst, jag har slutat ammat, Hon har fått natur medicin för halsbränna, hon sover underbart mycket bättre på nätterna, och våran terapeut tycket det var dags för Tommy att få knyta an till Moa på riktigt. SÅ han får en sån där självklar relation till henne som han har till Minna. (det är ju bara pappa som duger till henne när han är hemma!)
SÅ idag har vi ombytta roller...  Han är och badar med henen och jag har varit på lekträff med Minna på förmiddagen.
Guuuuud, vad enkelt det är med "bara ett barn"!
Jag har sagt det förut och säger det igen!
Sen när Minna vaknar ska vi ge oss ut på utflykt tror jag, det är verkligen HELMYSIGT att få tid till bara henne!!
och överrösa henne med all kärlek och tid som jag inte har tid att ge henne i vanliga fall när de ska delas på två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0