Systemkamera

Tommy fick nog av mitt "tjat" om en systemkamera och tyckte att om det eftersom den vanliga digitalkameran är borta och vi har letat överallt efter den, (eller ja, uppenbarligen inte eftersom vi inte hittat den) så kanske det är universumssätt att säga "det är dags nu".

Med tanke på att den har haft väldigt svårt att focusera på den senaste tiden oxå. Inte ett enda kort från den dag han och snickaren satte upp väggarna är bra, man ser knappt skillnad på vem somär Tommy och vem som är snickare... =/

Så det kanske var dags helt enkelt.

Kollade upp vad vi ville ha, och konstaterade att den var billigast på Elgiganten. Eller ja, på deras hemsida...
Men den gick ju så klart inte att beställa därifrån, utan man var ju hänvisad till ett varhus, allt enligt hemsidan.
Så jag åkte ju dit, för den skulle finnas inne i borlänge.Visst fanns den det... Men den var ju hela 1000 kr dyrare än vad som angavs på hemsidan. Men killen kunde ju vara "snäll" och ge mig 500 kr rabatt på kalaset.

Jo tjena tyckte jag, som anser att har man en prigaranti "hittar du varan billigare någon annanstans får du tillbaka mellanskillnaden", då ska de ju inte så på deras egen hemsida ett pris och när jag kommer till butiken så är det ett annat.

Då tyckte han att det priset, nedsatt 500 kr var ett jättebra pris för kameran och att jag inte skulle få den billigare någon annanstanns. Nej, kanske inte men jag vägrade av princip handla där iaf och åkte till expert istället.
Och se på sjutton, där fanns ju kameran, för samma pris som på elgigantens hemsida, för de hade den på annons!

Dyrt blev det ju iofs iaf med minneskort och försäkring till, men med tanke på våran tur med elgrejer och ¨dylikt senaste tiden så kändes det faktiskt som om det var värt de pengarna för försäkringen....

(hittills i år har tvättmaskinen gått sönder så det blev en ny, "modemet" och boxern + att torktumlaren har jätte upp verkar de som, de kommer i morgon igen för 3de gången och ska kolla vad som är fel på den så)

HUr som helst, det blev en Nikon D3100 kamera =)

så i morgon ska Minna få vara fotomodell så hennes mamma kan lära sig kameran! =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0