Klumpen =)

Det kom en kusin (till) till världen och vips blev Moa jättestor!
Skiljer lika många veckor mellan Moa och Majken som det gör mellan Minna och en kusin på Tommys sida.
När Minna å kusinen låg bredvid varandra var det ingen skillnad i princip på längden
När Moa och Majken ligger bredvid varandra skiljer det närmare en decimeter (och 3 kg ganska precis)
Hur stora barn får jag egentligen?
Fast Moa har ju en väldigt jämngammal kusin (vad är 4 dagar emellan dem?) och de är väl ungefär lika långa (eller?)
fast våran lilla klump väger säkerligen mer med sin 6,3 kg som uppmättes samma dag som hon fyllde 7 veckor...
Förresten var det en annan bvc-sköterska som mätte henne sist... hon uppmätte 56 cm, vilket skulle betyda att Moa hade krympt 1,5 cm sedan mätningen 1 ½ vecka tidigare... Så hur nog är de egentligen?
Nej, om jag skulle glida ur målar-brallorna och glida i min nya jeans som jag köpte för 3 veckor sen som nu börjar bli förstora (tjoohoo, det tackar vi för) och packa in man och barn i bilen för att handla veckans nödvändigheter?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nog får ni stora barn allt ;) Luna vägde väl typ 5,2 dagen före 7 v. Och Lovis väger nog strax över 10 skulle jag gissa.. Får se i början på december...



Det där med hur dom mäter känns lite konstigt överhuvudtaget då dom bara trycker ner ena benet.. Det känns som att barnen borde bli längre på det viset..

2011-11-20 @ 19:05:38
URL: http://viiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0