Middagstips?!

Kollade med ett halvt öga på Rachel Ray i morse.
Och hon gjorde en aubergine röra med pasta, vilket lät väldigt gott.

Sen fann det sig så lämpligt att jag hade en aubergine liggandes i kylskåpet!
Så jag gjorde gjorde ungefär samma som hon fast lite modifierad.

Hur som helst, det blev verkligen SUPER GOTT! Och det var hel enkelt att göra så nu måste jag bara tipsa er!

Recept

1 hel aubergine
1 vitlök
1 stor paprika
1 gul lök
Köttfärs (ca 200 g)
2-3 msk Tomatpuré
Hickory-sås

Pasta

Dela auberginen i två delar, lägg den i en ungfastform med den platta sidan nedåt bredvid lägger du den HELA vitlöken (med skal på) ungsbaka de i ca 20 min till auberginen blivit mjuk.
Stek paprikan i stekpannan.
När auberginen bakas klart, skrapar du ur fruktköttet och har i det i en matberedare, skala vitlöken och lägg i klyftorna och häll i den stekta paprikan. Slå på och gör det hela till en puré. Under tiden steker du köttfärsen och löken, salta och peppra efter behag, häll i purén, ha i ca 2 tomatpurén och en lagom "klick" med hickorysås.
Klart! (Kan spädas med vatten eller matlagningsgrädde om man tycker de verkar för tjockt)
Klart!

Super enkelt, super gott och Minna älskade det med!
Om du som jag gör till bebis oxå är det väl att föredra att inte salta medan du lagar utan ha på salt på din egen portion =)

Det bästa utav allt var att det var klart på typ 25 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0