Puffen, vi måste ha puffen

Det var uppenbarligen ombytta roller här igår kväll.
Vi tittade på "the social network" efter att fröknarna Thurin gått och lagt sig. Efter gick vi och borstade tänderna och jag stupande i säng, sov i princip redan när Tommy la sig, och då gick han bara runt och släckte lampor och låste dörren!
Hur som helst så hade han legat vaken länge och funderar och inte kunnat somna... vilket brukar vara jag som inte kan göra! =)
Jag vaknade dock kl 04.17 med ett ryck och är på väg och säga högt "puffen, vi måste ha puffen!"
vilken Puff kanske ni nu undrar?
Jo det är så här att min farmor ska flytta idag, och hon vill ju gärna att någon ta hand om sakerna som hon inte kan ha med. I hennes tv-rum står en gul "puff", en fot pall med andra ord, med blommor på som man kan lyfta på ett lock. Den är alltså ihålig, och perfekt att ha i t ex vardagsrummet och ha Minna leksaker i.
Enkelt att ta fram, går snabbt och få undan när man vill ha städat =)
Den perfekta grejen alltså i ett barnhem. Förutom att den är gul, utsliten och ganska ful.
Så jag ängade en timme ungefär åt att tänka på hur jag ska klä om den.
Sen somnade jag om och efter 5 min vakande Minna så då sparkade jag Tommy ur sängen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0