Jag vill, men ändå inte....

jag vill ställa mig i köket, jag vill tapetsera klart i köket. Men kroppen säger nej.
Vi har bakat cheesecake på kvällen, inte den vanliga utan en med jordgubbar och lime.
Den skulle bakas på kesella, jag hade hallon kesella, så vi stjälpte i den och insåg sen att det skulle vara dubbelt så mycket, så då hade vi ett helt paket med philadelphia (?! stavs??!) oxå.

Sen kom Hass med 3 liter av de färskaste jordgubbar du kan tänka dig i kartong. Direkt från bonden på slätten därnere i östergötland, hemtransporterade till dörren. Och de sötaste och godaste du kan tänka dig.


Så då gjorde vi en jordgubbsgelé och hade som hade över kakan... som det stod i receptet, man skulle hälla försiktigt, om vi gjorde det? Nej, om det ser så där snyggt ut som på bilden i receptet? nej,helt klart inte... men jag misstänker att den är förbannat god, för jag har precis ätit upp jordgubbarna som kokades tillsammans med lime de oxå, och herregud vad gott det var!


Sen var det läggning av barn på två våningar, den ena var snäll (hon som fyller år i morgon, hon är iofs för det mesta väldigt snäll när det är läggdags) den andra var... snäll hon med =)
Ett bad, välling, pekbok, en ny blöja och sen stjälpte jag ner henne i sängen, gav henne en napp i varje hand, var av en åkte in i munnen, viskade god natt och strök henne över kinden och gick därifrån.


Nepp, inte ett ljud sedan dess. Som de flesta kvällar alltså. Det här kommer jag förmodlingen få äta upp att jag skrivit.

Nu kom han jag delar huslånet med in genom dörren...tror jag


Sen gjorde jag vaniljkräm till tårtan som fröken fräs inte tror ska bakas förän på lördag, gjorde i ordning tårtan och nu dör jag en smula i soffan av trötthet och värk. Men jag vill gå ut i köket och få det lite mera klart. Men vad jag lärde mig under förra gången jag var gravid, så är det att lyssna när kroppen säger "du är för trött", för det blir inte bättre av att jag stretar emot och försöker tapetsera...

Det (tror jag) skulle sluta med att jag skär fel och tappar bort mönstret och så försvinner det för mycket tapet, och om jag räknat rätt, så finns det inte så mycket marginal....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0