En aning mer gjort...

jag började vitlasera taket i köket idag... det gick fin fint, ungefär halvvägs för där vet jag inte vad som händer, den sista "plankan" som blev laserad idag blev vit, det sög åt sig all "färg" och det gick inte att stryka ut den. fast det fungerat fin fint de 15 st plankorna innan.. så där slutade jag och nu vet jag inte hur jag ska lösa det hela.

Men jag gissar på att jag kommer få lov att måla hela taket vitt, annars kommer det se hel dumt ut.

Jag ville aldrig ha ett helvit trätak. Jag ville att kvistarna och sånt skulle synas.

Hur som helst som är Minna hos mams just nu, så nu på kvällningen har jag börjat spakla igen skarvar och skruvhål på väggen. tjohooo...det betyder att Tommy kan slipa dem någon gång i morgon. Vilket betyder att de kan bli båd spaklat och slipat en gång till i helgen, vilket i sin tur betyder att jag förhoppningsvis kan börja tapetsera ni nästa vecka!

Vi väntar fortfarande på att golvet ska anlända, måste ju liksom få dit det innan vi sätter panelen. Eller måste och måste, vi känner att vi vill ha det så, golv först, list och panel sen. Inte som Allanbrallan som lagt alla andra golv här innan, skurit dem vid listern och så har de blivit tejpade på golvet ungefär så de har liksom följt med när man damsuger!

Nu ska vi åka och hämta Stökan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0