Egna projekt

Inte för han uttrycker det rakt ut, utan maskerar det med "om du nu tror att du klara av det så...."
när jag frågar om jag ska göra det eller det i köket, men man hör på honom att han faktiskt inte vill att jag gör något utan honom där.

Så därför har jag bestämt att jag ska egenhändigt påbörja projekt lekrum källare, utan att fråga, utan att berätta
så när han kommer hem så står han där inför påbörjat faktum...

För Minna lär ju ha sin rutchekana någonstans där hon kan använda den i vinter oxå =)

Sen ska det byggas en vägg där nere så det blir ett till rum, men jag gissar på att herrn i huset blir vansinnig om jag skulle få för mig att göra den grejen själv... Dessutom är det inget som intresserad mig så värst mycket att göra heller, tapetsera och sånt fixa är betydligt enklare och helt klart roligare!
Så väggen får vänta, men den blir ju att sitta där spaljen (stavas?) sitter idag, så där är väl bara att fixa dit =)

Sen tror jag att den väggen som blir där får bli målad i någon ljus rolig färg sen =)

Och det är ju ingen panik än att fixa i ordning rummet där nere, eftersom jag misstänker att jag kommer ha den här bebisen i vårat sovrum det första halvåret oxå.... För vem orkar springa i en trapp mitt i natten när bebis vill ha nattmat? Inte jag iaf... skulle jag tro.

Minna fick ju flytta när hon slutade äta mellan iaf 22-06, och när jag var trött på att inte kunna sova för hon (och hennes pappa) låg och snackade i sömnen....

Anywhy, ska nog ta en tur till Tappers i morgon och fixa hem easy cover och våtrumslim =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0