Balder köksbord

Vi beställde ju ett nytt köksbord förra helgen
och jag väntar och väntar och väntar med spänning för att de ska höra av sig så vi får hämta det!
Hur som helst tills vidare är de ett sånt köksbord som ovan, med 6 sånna stolar som ska bostätta sig i våran kök så småning om. När det behagar komma vill säga.
Fick upp gardinerna till slut i alla fönster idag.
Tommys snickarkompis såg stod uppställd på stativ ute på gården, så jag passade på att såga till rundstavarna medan Tommy Byggare* var uppe på taket.
Nu är det bara fönsterbrädorna som ska sågas till. Och så klart panel som ska sättas upp på väggen ut mot vägen, i "köksdelen" så att säga. Sen ska ju kaklet bytas. Men prio ett just nu är ju att få en fungerande hall.
Förhoppningsvis (eftersom jag inte har en aning om hur det här går till i byggsvängen det minsta) så kanske vi kan gå ut genom ytterdörren igen typ i morgon eller på tisdag!
By the way, säga vad man vill om Ikeas babysvakt, men den reagerar på plötsliga ljud nere från gården, t ex om man slänger in någonting i släpet som låter "högre än normalt".
Plus att man kan gå på promenad runt åkern utan att den tappar det minsta i mottagning från sändaren.
Dock så använder jag ju vakten väldigt sällan,men jag kan tänka mig att det blir mer nu när vi får en till som man ska höra när den vaknar medan man är upptagen med Minna bus.
*sagt med halvsakastisk röst och syftandes på Tom the builder från svärdet och spiran som Tommy hade dille på i vintras. =)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vi har oxå ikeas babyvakt... använde den aldrig när signe var liten, men nu har vi använt den en del, när Svea har legat inne å sovit och vi har varit ute... den funkar helt klockrent.. så inte behöver man slänga ut nå mer pengar på nån dyrare eller =)



Hoppas ni hade en bra dag på lugnet idag!!

2011-08-01 @ 19:00:38
Postat av: Sandra

Ja, två läggningar har gått bra iaf :) Natten i natt gick inge bra. Hon hade nog ont i tanden. Men klättrade inte ur :) Får se hur den här natten går :)



Ja, jag skulle också satsa på gallrad säng om jag var ni :) det är ju dumt att göra det svårare för sig och Minna kan ju en hel del :P Hehe! Men hon har inte testat att klättra ur den än då?

2011-08-01 @ 23:38:10
URL: http://viiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0