Sitt egna rum

Minna ska för 3de natten sova i sitt rum.
Hon är fantastisk att lägga där måste jag säga.

Vi satsar på hel hjärtat bus sista timmen innan läggdags, så hon skrattar tills hon nästan kiknar.
Sen får hon äta en sista slurk välling i sängen medan jag har högläsning för henne.
Hittills har det inte tagit mer än 10 min för henne att somna.

Och natten till idag sov hon utan att en pipa (vad jag hörde) till halv 6! =)
Glad mamma med andra ord!

Första natten fick jag springa i trappen 5-6 ggr, men det var mer oron för mig själv när hon skrek till än att hon behövde det. För alla gånger utom den sista hade hon somnat om (om hon ens hade vaknat någon gång?!) när jag kom upp!

Jag ska nog dock ta en lite lättare bok och läs för henne så fort den här är ur läst... Vi läser just nu Svärdet och Spiran av Ken Follet, den är ju bara på 1200 sidor och lite text, och inte heller världens enklaste ord alltid.
Inte för att hon egentligen bryr sig om hur orden uttalas, men det är jobbigt när man stakar sig eftersom det sitter i en från skoltiden att upprepa ordet tills det blir rätt!

Jaja, ska ta och stoppa mig själv i sängen tror jag...

Förresten, tommy är i norge för första gången.
"det är ju som i sverige, bara lite mer krokig väg och lite mer backigt...skulle jag fortsätta köra här skulle jag ju bli rik, dessutom världsmästare på att lägga snökedjor"

Va bra älskling...
för mig för han köra precis vart han vill, fast det är klart... utlandstraktamenten är ju inte helt fel. Så länge man inte ska beräkan t ex föräldrapenning på det, för då blir det plötsligt hel kasst att ha en massa traktamenten eftersom det inte får tillgodo räknas iaf!

Eller som mams säger, traktamenten så toppen, så länge du inte blir sjuk!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det kommer nog gå utmärkt =)

Det blir inte svårare än vad man gör det. Men nog kommer vi att få att göra. Underbart =)

2011-02-09 @ 08:57:22
URL: http://viiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0