...i min källare

skurade trappen ner till källare idag så nu är den ren och fin
och närjag skurat sista trappsteget ner insåg jag att golvet neranför oxå behövde skuras
så det var ju bara att fortsätta.
När jag sedan skurat klart där, kom jag in i "förvaringsutrymmet för grejer vi inte vet vad vi ska göra med"
a.k.a Gillestugan.

Eftersom Minna sov sin långtids eftermiddags sömn tänkte jag att jag skulle göra ett ryck där nere... och helt plötsligt så här 1½ timme senare så såg jag mig omkring och det fanns ingenting kvar att göra.
Skåp stod där det borde, kartonger och grejer är instuvade i skåpen, möblerna som stått där nere och skräpa står i förråd, golvet är damsuget och skurat.

Till min häpnad finns det nu en gillestuga därnere som är fullt funktionsduglig...och var det inte för den gröna färgen på tapeterna och fulfurun till panel så skulle det vara riktigt koseligt där nere. Eller jag tycker faktiskt det är lite koseligt redan nu...

Kanske ska använda det sista presentkortet till att köpa färg och måla därnere i stället för att göra om i sovrummet...eller det kanske både räcker till tapeter och färg? Vem vet....
nu fick jag nått att fundera över =)

Simma eller svettas på gymmet?
Det är dagens fråga

Minna ska få leka med mormor medan jag är på maserhallen... och efter att lyft en massa möbler och flyttat runt dem kanske jag ska simma istället, tror jag får ut mer av det eftersom jag är ganska slut i armarna just nu!

Furumöbler är allt bra tunga....bara så ni vet!!!

Kommentarer
Postat av: Carro

utnyttjar man någons rabatt räcker det nog till båda ;)

2010-10-09 @ 14:53:26
URL: http://camiro.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilken tur att någom finns!!!

2010-10-10 @ 20:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0