anyone?

jag läser "är det någon där?" för vilken gång i ordningen vet jag inte. Tommy frågade varför jag läser den om och om igen med jämna mellanrum. När han frågade hade jag inget annat svar än "för att den är bra"

men efter mycket funderande har jag kommit fram till att det är för att det är en bra bok, och jag tror att det är bra att bli påmind om att ingenting varar för evigt, saker och ting förändras och det är bra att ibland stanna upp och titta runt omkring sig och inte ta allting förgivet. Njut av allt det du har, uppskatta det nu medan du kan, för du vet inte hur länge det finns kvar... berätta för dem du tycker omm hur mycket du verkligen gör det (vilket jag är dålig på...förlåt!)

därför läser jag dem om och om igen, den är lättsamt skriven men allvarsam i botten.

för övrigt gillar jag frasen "när man vet så vet man" för så är det... du kan analysera i evigheter om den du är med är rätt, men den dag det är rätt, tvivlar du inte, du funderar inte längre du bara vet... vet att det är rätt och hoppas att det alltid i all evighet kommer att vara rätt, du tvekar inte om någon frågar, du står för det när andra ifrågasätter  och du är 95 % av gångerna nöjd med ditt val =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0