Sovställning?

3. Längtar positionen

13 procent av testpersonerna som på sidan med båda armarna ut framför sig.

Det anses tyda på en öppen karaktär, men som samtidigt kan vara misstänksam eller cynisk. Personer som sover på detta vis är långsamma med att bestämma sig, men när de har fattat ett beslut går det inte att ändra det

 

(källa: Aftonbladet.se )

 

med det här vill jag ha sagt att jag sover ungefär som personen på bild nr. 3...

 

Skulle Jag, vara misstänksam och cynisk?

Det har jag ALDRIG hört förut...eller vänta förresten, har jag det?

 

Tjea, vid närmare eftertanke så beskrivs jag väldig ofta med orden "glatt sinne, lyhörd men en aning skeptisk" (eller misstänksam och cynisk vilket i sak är väl ganska samma?)

 

så det är väl bara ett erkänna, jag gillar inte snabba beslut, jag vill gärna ha saker och ting klara innan jag ska göra nått, jag vill ha alternativen, väga fördelar mot nackdelar innan jag bestämmer mig för något.

 

Jag gillar inte att planera långt i förväg, för vem vet om jag känner för att göra det just den dagen då det är bestämt? Eller om jag ens har tid att göra det den dagen? För livet kastar ALLTID åt en massa annat som MÅSTE göras och jag tycker inte om att bli besviken (vem gör det??)

 

Jag drömmer inte storslagna drömmar, för jag är realist. Vad är det för mening att drömma om det stora, när jag är medveten om de yttepytte små chanserna om att det ska hända mig?

 

Vad är det för fel med att vara nöjd med det man faktiskt har och bara drömma om saker som faktiskt är uppnåbara??

Jag gillar rutiner, så jag vet vad som förväntas av mig. Jag gillar att göra samma sak fler gånger.

En inrutad vardag är en trygg vardag.

 

När jag var tonåring vet jag att många av mina vänner tyckte att jag hade svårt att ta beslut, vilket egentligen inte är sant. För när det gäller saker som verkligen betyder nått har jag inga problem alls och som det står i beskrivningen, när jag väl har bestämt mig så är det svårt att få mig att ändra mig. Däremot, när det gäller saker som inte har någon betydelse i längden, saker som "inte spelar någon roll" (som vilken väg vi skulle rida t ex) så har jag svårt att ta beslut, just därför att det inte spelar någon roll för min del om jag rider till höger eller vänster... Så då är det både lättare, bekvämare att låta någon annan bestämma, för då kan inte jag bli beskylld för om det blev fel. Go with the flow  som det så vackert heter...

 

 

Däremot, så har jag bestämt mig...1 mars! 1 mars är det som gäller och startskottet var igår. Det sitter en bild på kylskåpet för att påminna mig om målet och få mig att tänka en gång extra.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0