En lagom irriterande....

Resande i Minnas garderob idag... det skulle jag inte ha gjort, för jag insåg precis att hon har 2 långärmade bodies och 3 kortärmade i rätt storlek. 1 st långtröja som är lagom, men byxor det finns det... (vilket vi tackar Kusin Katarina som skänkte oss en hel kasse med kläder efter hennes söner)
vilket betyder att det måste inhandlas en nya garderob till fröken i fråga...alltså måste jag ge mig ut till kupolen och slåss med alla julklapps stollar.. Varför, varför?  Varför måste min dotter växa som en maskros i ett jordgubbsland?
Vi har nu 3 (TRE!!!) kassar med urvuxna kläder här hemma och är redan inne på strl 74, det ena vi kan ha i strl 68 är ett par byxor och pyjamasen utan fötter....eller ja, jag trycker ner henne i pj'sen med fötter oxå, eftersom jag fått för mig att hon fryser om fötterna annars....
annars då?
Jo, jag har kommit fram till att telia kan dra åt helvete, för de är totalt värdelösa....och det första jag ska göra när mitt abonnenmang blir obundet är att flytta det så långt i från dem som möjligt!
Killen som äger tvätten brevid lastbilsgaraget kan oxå dra åt helvete och tvätten med han... det saknades munstycken till högtryckstvätten igår, vilket vi upptäckte EFTER att vi lagt i poletter frö att tvätta bilen...
Tommy ringer då till kille som äger den (det tar 2 timmar för honom att hitta ett telefon nummer till honom som han svarar på) och då berättar han att "han är välmedveten om att det inte finns några spolmunstycken eftersom han själv varit och tagit bort dem på förmiddagen eftersom de hade frusit...."
Sätter man inte upp en lapp att tvätten är trasig då? Och stänger av den?
Eller är det bara i min värld man gör sånna saker? Informerar om att det är fel?
Nej men stoppa ner träningskläderna i en väska, åka till kuppan och inhandla den där garderoben kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0