Tänder

Jag var till tandläkaren idag...eller hygenisten heter det väl om man ska vara ärlig?
för tandläkaren vill ju bara se en om man har hål och de får bedöva medlånga spruter och grejer

hur som helst så tittade hon på magen å sa "ja, då blir det ingen röntgen av tänderna idag då"
var på jag tittade konstig på henne och sa - eeeh, jo det blir det visst det, det var jätte längesen jag var här och jag vill veta om det är nått som inte är som det ska!

Så hon fick vackert gå å hämta ett sånt där "blytäcke" för att skydda findus och sedan röntga bissingarna på mig... vilket visade att på en av mjölktänderna (jaaaa...jag har 4 st sånna kvar) börjar emlajen få ett litet litet hål, ingenting som inte kunde gå tillbaka med floursköljning. Så de var ju ingen far på taket men man måste ju kolla när man ändå är där liksom!

Så nu får jag lägga till det på "to-do-listan" när jag borstar tänderna på kvällen, för det räcker uppenbarligen inte med tandborstning 2 min och användning av tandtråd varannan kväll! Hur som helst... resten av bissningarna var i samma fin fina skick som alltid, så inga konstigheter där inte =)

nu hoppas vi bara på att Findus får min kvalité på tänder! =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0