Syjunta

Japp, en sån bedrivs just nu i Åselby, eller ja..det är ju bara jag och min symasikn som deltar i denna, men om du har tråkigt kan du ju ta med din egen och komma hit så kan vi ha en riktig syjunta.

Tänk vad stolt min Farmor skulle vara om hon såg mig... Måste nästan ta med grejerna jag sytt och visa henne, så hon ser att bröllopspresenten kommer till använding!
Okej, det är inte så avancerat att sy påslakansset till en vagga men hör och häpna här.

Jag har gått över från sånna enkelheter till att sy ett lapptäcke!
Klippt ut lappar på 15x 15 cm, fållat dessa och även sytt i hopp varje lapp med varandra och nu sitter jag och funderar på vad jag ska ha för foder. Om det ska bli ett lapptäcke att bädda med, eller mer en "lapptäckesfilt" och ligga och mysa på... och om det i så fall ska vara fleece som foder på baksidan, eller rent av något galon-liknade matrial så man kan lägga ut filten på gräset utan att den ska behöva bli full i massa böös (som farmor och pappa skulle uttrycka det - översättning: massa skit!)


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag säger också bööös! :D

2010-05-27 @ 21:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0