Findus är inte allmän egendom!!

Tommy säger att jag blivit "mamma-anpassad" de senaste veckorna... dvs att jag lätt kan stå å diskutera min graviditet med vem som helst, var som helst bara så där...

fast jag måste säga att det faktiskt inte stämmer, det går bra med folk jag gillar eller deras partner (alltså folk jag inte känner som är tillsammans med någon jag gillar eller likande) Om de frågar så svarar jag gärna på deras frågor.

Men när det kommer fram, för mig, HELT okända människor och lägger handen på magen och frågar "jaha, när ska ni har barn då?" och de förväntar sig att jag ska spraka av lycka över att någon frågar och glatt kvittra och berätta om Findus... så tror de fel.
Jag känner mig OTROLIGT obekväm med den sitsen, och jag tycker definitivt INTE om att de lägger handen på Findus.

Sen när skulle MIN mage vara allmän egendom? En gratis attraktion på ett nöjesfält som alla får ta del av?
Sen den blev att växa rakt ut? och blev synlig för omvärlden?
Jag tror inte det!!

Några få är ni som får lägga handen på utan att fråga, och några få är ni som skulle få känna på magen om ni frågade...OM jag hade nått att säga till om, men omvärlden verkar inte bry sig ett dugg om det

jag tror det var minst 4 okända tjejer som kom fram och tafsade på stackars findus igår... (då är inte trevliga å vänliga kollegors samboar och fruar inräknade!! ) och tyckte det hade världens rätt att stå där och fråga mig en massa saker med sin hand på min mage.... Ursäkta mig? Har inte din kille talat om för dig vem du hade att göra med??!

Eller jaha nej... ni tolkade det som att jag var där i egenskap av Tommys fru, inte tvärtom att han var där i egenskap av att han är min man? Så din kille glömde med andra ord att berätta att det var hon den där bitska kaxiga men ganska glad och trevliga kvinnliga kollegan som väntade barn?!!
Men det gör inte det hela mer okej!

Gud vad jag hade lust att snäsa av dem med ett "ursäkta, kan du ta bort din hand från min mage? jag är faktiskt bara tjock!!" och vända mig om å gå därifrån...men så kan man ju inte heller göra =/


Tommy som försöker få ner takbalken =)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Snygg bild på tommy.. he heee...

2010-05-17 @ 16:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0