In a world I feel I don't belong to

Hela världen har blivit babyblå och ljusrosa känns det som...
gör inte folk nått vettigare än att ligga med varandra i fortplantningssyfte numera?
Nu ska väl inte jag egentligen går runt och uttala mig så där tycker väl kanske folk, med tanke på vad som växer inuti mig.

Men just därför anser jag att jag har all världens rätt att uttala mig... eller kanske inte

Tommy frågade mig här om dagen
"Vilken vecka är du i?"

var på jag tittade frågade på honom, jag var HELT stensäker på att han hade koll på det(eftersom inte jag har det). Sen lägger jag till en min av skuldmedvetenhet, och svarar

"Hur många veckor är det kvar till den 2 juli?"

var på han tittar på mig och skakar på huvudet

"Är du säker på att det är ditt första barn? Borde inte du kunna svara 'det har gått 24 och 4 dagar'?"

här blir jag ännu mer skuldmedveten och ber Findus (ja h'n kallas för det just nu, nej vi hade inte tänkt döpa unge till det om det nu mot förmodan skull bli en liten pojke) om ursäkt för att jag inte har bättre koll och fräser sen
"ja det är mitt första barn, släng hit kalendern så ska jag berätta EXAKT för dig hur lång tid det har gått"

grejen är den, det spelar ingen roll hur många veckor som har gått, eller hur många veckor det är kvar. Ungen kommer INTE att komma ett dugg fortare för att jag har stenkoll på hur många veckor som gått eller inte gått.

Så Soo what att jag inte kan exakt säga hur många veckor som har gått?

Jag vet på ett ungefär... borde inte det räcka med ett "typ 15-17 veckor?"

för mig räcker det med att veta när unge blev till (vill du ha klockslag på det kanske?) och när den är beräknad till... och sen skulle jag helst vilja veta att h*n är frisk och mår bra, men det lär väl visa sig.

Känns som om jag hamnat i ett land som jag inte riktigt hör hemma i, jag talar inte språket och jag fattar inte grejen. Vad är fel med mig?





För övrigt, dagens bästa... Pekka ringde mig idag, V-ås körningen påbörjas fredag nästa vecka! 1år 4 månader var allt det tog för att bevisa för hionom att jag troligtvis duger. 

 

Hoppas bara jag får behålla den tills jag är för tjock för att ta mig upp och ner från lastbilsflaket, helst lite längre...Vad tror ni, Tommy måste ju kunna tillverka en ministege som jag kan ta med mig å ställa mot flaket så jag kan ta mig upp och ner?! =P Då kan vi ju köra fram till sista Juni... hallelujua! =)

 

 


Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Haha näe du e inte konstig, skulle tro att ja skulle vara lika dan, men vi ha ju aldrig tyckt att sånt andra människor tycker är livsviktigt har nån större betydelse i våra liv ;) De kommer gå fint ska du se! kram på dej :)

2010-01-14 @ 06:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0