Den vita hallen

Jag fick ett sånt där spontan infall i lördags förmiddag. Efter frukosten, när Tommy sitter vid godan ro inget ont anande vida datorn och jag själv ligger i sängen och läser bok.  Han tror att detta ska bli en lung och skön lördag, ingenting planerat, inga måsten. Shi fick han...

ca 10.35 flyger jag upp ur sängen, går ut till "datarummet" och säger... - får jag låna datorn en vända?
han vänder på den, fortfarande lika lugn... jag går in på Nordsjös hemsida, kollar upp vilken färg som bör användas till att måla vävtapeten i hallen. Högt säger jag - vad tror du om vitt? och den här typen av färg?

Han tittar oförstående på mig, och man ser en liten rädsla i hans ögonvrå "vad sjutton babblar hon om? Har hon fått hjärnsläpp?" och jag inser att jag inte berättat vad det är jag kommit på och säger
- Vi ska måla om hallen idag.
- Öh, nej det ska vi inte...

här lägger jag huvudet på se och tittar på honom
-Snäääääällla, kan vi inte måla om hallen idag? Den är ju laxrosa och fuuuuuuuuul! förstår du....
blir avbryten av att telefonen ringer, det är min bror... dom vill bjuda oss på mat på kvällen. SÄger att jag ska återkomma strax och lägger på. Frågar tommy. Han svarar
-Vi skulle ju på bio 18.00
-Ja justa ja... ja, du får bestämma om vi ska gå på bio eller bli bjudna på mat, så bestämmer jag att vi målar hallen idag.
(här tycker jag att jag är otroligt snäll och låter honom bestäma en så viktig sak)

Han suckar tungt, för det är nu han inser att han kommer inte komma ifrån att måla om hallen, hur han än vänder och vrider på det hela, så kommer det att sluta med att han står där på eftermiddagen med en pensel i handen.

- Okej, vi hoppar över bion, äter hos Robin och målar väl om hallen.
-Tjohoo
. stjimmar jag.. och hoppar upp från stolen och letar fram ett av presentkorten från Nordsjö.

-ÅH vem sjotton har tankat i dig nått, och vad? frågar tommy på vägen ut till bilen
- ingen och ingenting svara jag... jag går in i 5e månaden på tisdag, det är dags att börja "nesta" så att allting är färdigt till Findus kommer till världen... och det finns en HEEEEL del att göra....

Tommy suckar tungt igen... han inser att det kommer bli en LÅÅÅNG vår med en massa projekt som ska göras...
golv ska bytas, väggar ska rivas, rum ska tapetseras om och mitt i alltihop så är det jobb att skötas =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0