Varje gång jag blundar

Varje kväll, när jag blundar för att somna, spelas en kortfilm upp under mina ögonlock
olika kortfilmer varje kväll - olika sekvenser från mitt liv
De saker som har fört mig hit, här där jag är idag

De där vägskälen där jag gjode valen som fick mig att gå vägen som tog mig hit
och tankarna om hur allting kunde ha varit så annorlunda kommer
och håller mig vaken när jag egentligen borde sova

jag antar att det inte är så konstigt
att alla minnen kommer tillbaka just nu
alla minnen om alla nätter jag tidigare har legat sömnlös och undrat varför
varför det gick som det gick med allting

Nu, när jag ser på Minna när hon sover, eller som igår när hon log mot mig för första gången "på riktigt"
så vet jag varför

och jag är så otroligt tacksam för alla "fel" jag tidigare trott att jag har gjort
för alla felen var rätt och utan dem hade jag inte suttit här idag
och låtit tårarna rullat sakta ner för mina kinder för jag är så otroligt lycklig
för min man, som jag älskar så otroligt mycket, för att han gett mig våran fantastiska dotter
och för han underbara dotter sedan tidigare som fick mig att inse att jag faktiskt gillar barn och ville ha egna.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmmm...vilka fina bilder på mina "flickor" - härligt att både se och läsa / kram från Mams

2010-08-07 @ 11:41:43
Postat av: Superbror

You Go Girl ! :D härligt att läsa att de som man gör fel visar sig egentligen vara rätt tillslut :) kram sötskrutten från mig // Rooneey

2010-08-23 @ 15:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0