Dom kommer kliva på dig igen

För övrigt, något som alltid har stört mig... som jag bara måste klaga på nu när jag lyssnar på låten
i Håkan hellströms låt - Det kommer kliva på dig igen

så går textslingan
 
"Jag fick lift ner till malmö
på ett Statoil-flak"

det som stör mig, och jag skulle bra gärna skulle vilja ha svar på är

Hur i h'vet får man skjuts på ett Statoil-flak? I min hjärna är en bil med "Statoli-flak" en tankbil, sitter han i tanken då eller?Ligger och flyter runt i bensinen?
 Sitter han på tanken? Och håller fast sig för glatta livet?

Eller tänker han på en hyrbil från Statoil, en sån där som det står "lasta upp till xxx kubik på vanlig B-körkort?"

Så, om någon träffar honom kan ni väl fråga, och återkomma med svar till mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0