Dödsynden

En vän frågade hur jag fått Minna att sova hela natten... (hon sover som bekant mellan 23-06 och från ca 06.30-9.30) och jag kan berätta för er, att jag begår dödsynden.
Japp, hon får sova på mage... så oansvarig är jag. Utan någon som helst tanke på Psd... nu ljög jag, för den rädslan ligger precis under ytan, men jag väljer att hålla den där... för min dotter sover hela nätterna, och är nöjd och glad. Sover hon på rygg vaknar hon igen efter cirkus en timme (jag har testat det med och konstaterat att hon mår bättre och sover bättre om hon sover på mage)
Sen tror jag hemligheten är att hon somnar mätt och belåten.
jag ammar henne i ca 1 ½ timme (mellan 21-22.30) efter det så värmer jag mjölken jag pumpat ur på morgonen och ger henne i flaska... Eftersom jag lär mig att mjölken är mindre näringsrik på kvällen.
Då sörplar hon i sig mellan 20-60 ml mjölk, sen kollar jag om hon vill "äta ¨på mig" och vill hon det ligger hon där i ca en kvart och somnar sedan nöjd och glad.


Tjipp... med andra ord, jag är utsövd när hon vaknar på morgonen, jag hinner äta frukost och fixa grejer på morgonen innan hon vaknar för andra gången och vi är båda pigg och glad hela dagen.. för det mesta i alla fall



sen är hon ju så sjukt söt när hon ligger där på mage med rumpan i vädret och man ser hur förbaskat nöjd hon är med tillvaron =)


Kommentarer
Postat av: Linda

Elise sover också på mage, annars vaknar hon flera gånger, det var samma sak med Charles han hade jag också på mage!

2010-08-23 @ 15:14:31
Postat av: Ida

varför kunde inte du få barn innan mig så du kunde lära mig att få mina barn att sova på nätterna :D

2010-08-23 @ 19:04:54
Postat av: Mimmi

Tänk va olika det är, Svea vägrar sova på mage då skriker hon... hon sover på sidan... =) visst är det skönt att ha en bebis som sover hela nätterna.. svea sover oftast mellan 22-06.. sen sover hon hela förmiddagen =) perfekt!!

2010-08-24 @ 09:28:57
Postat av: Sandra med Lovis

Skönt att hon sover =) Kanske ska bestämma en träff snart så vi får jämföra storleken på våra flickor :P

2010-08-26 @ 09:39:22
URL: http://viiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0