Mitt gamla efternamn

jag kommer på mig själv att använda mitt gamla efternamn ibland.
Inte när jag presenterar mig för ny människor, utan mer på sånna ställen där de vet exakt vem jag är om jag använder mitt gamla. Där jag helt enklet tjänar på att använda det.

Exempel på det?

Scania och Däckteam

ställen där om jag använder Selldén som efternamn så slipper jag "tjafs", de ifrågasätter inte lika mycket helt enkelt.

Hej, det är Lillevi Selldén, jag har problem med...
- Ja visst kom in med bilen.

istället för ett

- är du säker på det lilla gumman?

eller på däckverkstan som sagt.
De blir att veta exakt vilken bil det handlar om, vilka däck som ska fram, vart de ligger någonstanns, och jag behöver inte svara på några frågor alls.
och viktigast av allt...jag får tid precis när jag vill, även om jag skulle vilja ha tiden om 15 min så fixar de det. (nästan)

Nu vet jag att det här inte beror på mig, utan på min pappa å bonuspappa
Det vet vilka som är bakom, och det är "lika bra att hålla henne nöjd" indrirekt hålla paps å Hass nöjda

men... är det så fel av mig att fortsätta utnytja det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0