Fluffas i tröja

Vi deklarerade i helgen... roligaste nöjet som finns (INTE)

hur som helst här i januari/febuari när kontrolluppgifterna droppade in sparade jag mina på ett och samma ställe så jag enkelt skulle kunna kontrollera att de stämde med uppgifterna på deklarationen.
Var på Tommy (som i övrigt när det kommer till ekonomi iaf är VÄLDIGT noggrann och dokumenterar och spar grejer) hånade mig å sa "vad ska du me de till? Som att du kommer att kontrollera att det stämmer sen när du deklarerar?" och skrattade lite grann.

Nu i helgen när jag "skrev under" (använde min e-legitimantion) utan att kontrollera sa han
"vad var det ja sa? var det inte nu du skulle så stort kolla att det stämde"

Var på jag ger honom ett segervist leendeoch säger

"TROR DU PÅ ALLVAR att jag har SKRIVIT UNDER något utan att kolla upp att det stämmer först? Fick jag inte papperen för flera veckor sen kanske? Berättade inte jag för dig hur det såg ut för mig LÅNGT innan de "riktiga papperen" damp ner i brevlådan? Tror du på ALLVAR att jag INTE redan kollat upp det????! VAVAVVAVAAVA??"

Han mumlade ett "jaja" till svar och jag tror att han kände sig lite dum... Kanske för att han inte kollat att det verkligen stämde på hans deklaration, eller för att jag gjorde det jag sa att jag skulle göra...
men hade jag haft bara en och samma arbetsgivare under förra året hade jag kanske inte heller kollat lika noga...
troligtvis inte, men nu hade jag 4 st...

för övrigt, jag tror jag räkande till sammanlagt 14 anställningsavtal för 2009... vann jag tävlingen "flest anställningsavtal under ett och samma år" då?!



Gårdagens sötaste vovve... eller vad sägs?
Fluffas fluffas fluffas fluffas FLUFF!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0