en bit av avundsjuka...

Upptäckte precis nyss att Katten jag trodde var Tussilago, som inte kommit in sen hon fick gå ut för första gången här igår, inte är Tussis...så nu mår jag dåligt, och Spader försöker visa mig nått, men jag har ingen lampa och ser ingenting på baksidan =(
Appopå Spader, hon fick ju flytta hit igår, var inne 1 ½ timme kanske sen var hon ute...hon hittar minnsan hem, hon hittar även till vårat sovrum utevägen... satt utanför där och jamade i morse och ville komma in och sova i sängen... Varför kan inte Tussi oxå bara komma in? Vart har hon tagit vägen?!

Tänk om katten jag förväxlade med henne har skrämt bort henne? Tänk om hon sitter instängd någonstans i någons garage? Tänk om...tänk om

tänk om man kunde låta blir att tänka OM!!

Förresten har Tommy söndags ångest smittat av sig på mig dom senaste två söndagarna har jag märkt, jag går ner på en lägre växel och blir mer lätt irriterad =/ tror iofs att det egentligen handlar om att jag egentligen vill att han ska vara hemma med mig på söndag kvällen.. skulle vara mycket enklare om vi kunde åka samtidigt, eller inte åka alls... Tänk att få ha en till hel dag varannan vecka att vara med varandra?!

Jag vet att jag har valt det här själv, och jag har vant mig med det och gillar fröken fräken fruktansvärt mycket, men... att få ha en HEL helg med bara varandra skulle vara guld värt, en helg där söndagen inte går ut på att vi går och väntar på att någon av oss ska åka, där vi inte räknar timmarna tills de är dags att ge sig av... Herregud!

Jag kan bli avundsjuk på alla dom som har sina killar hemma varje kväll, som vet ungefär när dom slutar, dom där som inte jobbar på helger...tänk om dom visste hur bra dom har det?! Eller är det så att gräset bara är grönare på andra sidan?
Men man kan ju alltid drömma... ? eller?

Har iaf fixat iordning för i morgon, ska åka till järna och lossa takstolar och grejer...
Passade på att tanka när Tommy smörjde sin kran, kopplade ihop dragarn och tarilen och fyllde vatten och olja (välbehövligt!!) så det är bara att ge sig av i morgon... Känns bra iaf =)
Jag gillar att ha sånna här saker klara... så det bara är att bege sig...

det kan störa mig ibland, att Han inte t ex smörjer kranen innan han slutar på Torsdagar, utan alltid gör det på söndagar innan han ska åka... Personligen skulle jag tycka att det är skönare att ha det gjort än att få lov att börja en timme tidigare på söndagen, men...vi är väl olika

Kommentarer
Postat av: Malin

Tro mig, jag vet precis hur du känner! Vi har dock valt det själva, men ibland så suger det att vara ensam och inte ha någon som kommer hem till en på kvällen.

2009-09-07 @ 18:14:34
Postat av: Anonym

Tja....gräset är ju grönare på andra sidan....och så byter man sida o lik förbaskat så är det grönare på den motsatta sidan....det gäller alltså att försöka lära sig att göra det bästa av den del av livet som just nu passerar...lätt är det inte för någon men om det var lätt kanske det blev jättetråkigt?? Kram på Er/ Mams

2009-09-07 @ 21:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0