Plommon

Plommon plommon plommon plommon till förbannelse!
överallt och everywhere.

köpte mig en räfsa idag, på granngården, för där var de minst folk. Den var dyr. Det var den värd.

Tänk om jag bara skrev så. Idag har jag jobbat, i morgon ska jag jobba. Tommy kommer inte hem.
Små korta meningar, meningar utan undertoner, rakt och sakligt. Utan alla mina förvirrade tankar.
Skulle du verkligen tycka det att det var roligt att läsa här varje dag då?

va va va?

fast å andra sidan skulle jag aldrig kunna skriva så. Hur gör man det?
Kan någon lära mig? Skulle kanske testa?

Min fikus behöver snart en ny blomm-pinne, innan den ramlar ner på golvet helst. Men man kan ju inte få allt här i världen, inte ens om man är en fikus och bor på en högtalare på Utmarksgatan.

Men man kan därimot få komma och plocka plommon, anytime. Ring bara innan, så jag slipper fundera på vem som smyger runt på våran tomt. Ni vet, min vakt-katt blir så elakt när det kommer främmande människor.
Hon blottar tänderna reser ragg och morrar när hon hör en främmande bil på uppfarten. Watch out! Attetions plzz.... skyll dig själv om du blir biten!

Dagens sanning, eller dagen lögn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0