Min nya kappa och smurfmössan

idag när jag insåg hur mycket plommon det låg under trädet så kom jag ju på att vi inte hade någon räfsa eller kratta, eller någonting sånt. Så jag åkte och köpte en, den var dyr och den är bra... men det har vi ju redan av handlat. Det jag skulle komma till är...

när jag gick ut genom dörren för att åka till affären isåg jag att "shit, det är ju kallt ute!" för att sedan komma till nästa insikt (för typ 20 gången den senaste månaden) jag MÅSTE ha en ny jacka. Den jag har (hade!!) är brun, jätte skön, men ful och jag har haft den i? 5 år kanske, och det var helt klart dags för en ny. (det du blondinbella, testa använda en och samma jacka i 5 år! tänk vad mycket pengar du skulle ha över om du inte handlade för 10 000-15 000 kr i månaden....hur sjukt är inte det? det är mer än vad många får ut efter skatt varje månad!!)

Hur som helst. När jag ändå skulle ut och handla kunde jag ju lika gärna släpa mig genom kupolen på jakt efter en ny jacka. Och hör och häpna, jag hittade en. En kappa, den är SÅÅÅ fin, så skönt och så kommer att göra sig exemplariskt med min smurfmössa. Om jag nu hittar min smurfmössa någon gång igen vill säga. Om inte annat så får jag väl sticka mig en ny smurfmössa, och kan ju passa på att sticka en smurfhalsduk som passar till den...och smurfvantar.

Nu var det mycket smurf här. Vilket inte passar sig, för jag är ingen smurf. Jag är mer en sån där amazonkvinna. Ni vet 2 m lång och sjukt repektingivande! (fast egentligen 1.78 m lång och lagom respektingivande...om man inte är 97 cm lång och 4 år gammal. Är man det är jag sjukt respektingivande.. Man ska ha repekt för alla om man är 4 år gammal. Speciellt dom vuxna. Men det här hör inte heller hit, varför kommer jag inte på sidospår jämt?!)

anyway, nu har jag tappat allt! damit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0