Beskrivning av fredagkväll

Du vet det här scenariot när ditt förhållande är nytt och du ska presentera din nya kille för en av dina bästa kompisar. Ni vet, en av typ två som har åsikter så räknas.

Detta brukar ju ske i ett ganska tidigt stadium. Nu skedde den här presentationen hos oss i fredags kväll. si så där 10 månader, ett hus och ett frieri senare. Anyway, det gick bra.

Tommy i sina städiga arbetskläder. Luvan, lika okladerligt snygg som alltid. åkt buss i 7 timmar? syns inte ett spår. Hur kan jag ha skandinaviens snyggaste vänner? (för att jag är så sjukt vacker själv, tack jag vet...eller för att jag kommer bli när jag blir 35, japp...jag är en av alla dom som blir snyggare för varje år som går, så alla ni som inte riktigt tyckte jag var het i tonåren, återkom om 12 år!) (fast då är jag ju lyckligt gift med Tommy sen 12 år tillbaka och har 3 vilddjur springades här, så gör er icke besvär då heller!)
hur som helst.

Han hade sina "hemma-arbetskläder" hon sin lååååånga vita halsduk.
Dom är artiga, han är nervös. för att han vet, att det är hennes godkännande han behöver (Carros har han ju redan fått, eller??)

-Eeeh, hej, Tommy
-Lovisa.

han tittar osäkert på mig och viskar
-Vad ska jag göra nu?? Kan jag fixa de sista i vardagsrummet eller?
-ja visst?!

Han går in i vardagsrummet och börjar fixa. Vi bär ner hennes saker i källarn. Sen sätter vi oss och hon äter sushi, jag renas svamp och vi dricker rödvid. Jag småsneglar in i vardagsrummet, hon tittar på mig och ler.
Jag säger
-Det är en sån man vill ha.
-Ja, det är det nog.

Att få ett "det är det nog" av henne, är det bästa godkännande man kan få av min vän backpacker'n som tröttnar när dom kommer för nära.  Så älskling, det är lugnt nu. Du kan sluta oroa dig. Nu är det bara att övertyga papsen om att han visst ska gifta bort sin dotter till dig. Även fast det betyder att han blivit gammal! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0