Vi bråkar på ett nytt sätt

Vi dansade den vanliga dansen i helgen. Jag frågade, han svarade, jag gillade inte hur han svarade och gav ett surt svar tillbaka, han blev vansinnig för att jag inte såg det han såg, jag blev förbannad för att han skrek åt mig, jag gick ut genom altandörren och försökte smälla igen den (gick inte bra) gick runt huset, drack vatten och tog ett djupt andetag, ställde mig i dörröppningen och sa

"det är inte bara mitt fel, det är inte alltid jag som ska be om ursäkt, jag vet att du hade rätt, men du behöver inte låta som om du pratar med en 10 åring, jag frågar inte för att jävlas med dig, jag frågar för att jag inte vet"

han tittade på mig, satt tyst ett tag, och kom sedan runt och gav mig en kram och bad mig om ursäkt.

Så bråkar vi numer, det är över på 5-10 min. Det är konstigt.
Men antagligen har vi minimerat det vi brukade bråka om i och med att flytta ihop. Troligtvis.
Vilket är otroligt skönt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0